http://sv.wikipedia.org/wiki/Inbrott

"Inbrott kallas det när någon med hjälp av list eller våld tränger sig in i någon annans låsta utrymme. Om den som brutit sig in tillägnar sig föremål från platsen är det en inbrottstöld. Om det är i någons bostad betecknas det som 'grov stöld'."

jag skulle med andra ord vilja presentera den senaste händelsen inom ptp;
60 % av oss har alltså blivit utsatta för en s.k. grov stöld, vilket kan komma att drabba bloggen,
då endast 40 % kommer ha kontinuerlig tillgång till dator det senaste.

den/de som har gjort det här kan vara vänliga att träda fram med namn så vi kan lägga upp en bild på dig/er här.
jag personligen ser det som både inbrottsstöld, inbrott, stöld, grov stöld, hemfridsbrott och egenmäktigt förfarande.


för att det inte ska bli allt för dyster stämning får ni här en bild på några av mina punkfavoriter på juldagsfest.
bilden hittade jag i kids-gruppen på facebook, och hoppas att fotografen inte blir allt för ledsen att jag tog den bara sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0