xoxo

Att jag slutat skriva betyder inte att jag glömt er, jag finner er bara inte lika nyskapande och intressanta som för ett år sen.
Att L d.ä. tatuerat sig tyder inte på att hon blivit äldre, snarare yngre. Vilket i erat fall är bra. Dagen hon blir vuxen dör ptp.
Vill ni ha tillbaka den uppmärksamhet jag vet att ni så desperat älskar, gör något för att förtjäna den.
Jag vill ha knarkskandaler, minst. Slutligen; vart tog kulturen vägen? Här får ni en dikt att knapra på, i brist på annat (?).
God jul, X.

Det är till tystnaden du skall lyssna
tystnaden bakom apostroferingar, allusioner
tystnaden i retoriken
eller i det så kallade formellt fulländade
Detta är sökandet efter ett meningslöst
i det meningsfulla
och omvänt

Och allt vad jag så konstfullt söker dikta
är kontrastvis någonting konstlöst
och hela fyllnaden tom
Vad jag har skrivit
är skrivet mellan raderna


Kommentarer
Postat av: m

jag förstår den inte! opunk (dikten alltså)

2008-12-17 @ 17:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0